Bryce Canyon en wijde omgeving

2 april 2019 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

De Bryce Canyon is een van de nationale parken die veel bezocht worden in het zuid westen van USA, en terecht. Het park verdient om minimaal op 2 dagen bezocht te worden omdat er diverse mooie wandelingen te maken zijn zoals naar b.v. Queens garden.

Bull Valley Gorge

Maar weet je ook dat buiten de parkgrenzen er nog veel meer te zien is? Rij maar eens vanaf de entree rechts af richting Tropic, dan kom je langs de buitenkant van Bryce en dat is net zo mooi als binnen de parkgrenzen. Of ga vanaf de entree links af richting HW 89 dan kom je automatisch door de Red Canyon waar eveneens vele mooie wandelingen te maken zijn zoals de Pink Ledges. En dat helemaal....GRATIS. En ben je Red Canyon voorbij dan is er niet veel verder een onverharde weg naar rechts die je naar de Castro Canyon en de  Lossee Canyon brengt. Ook daar vele mogelijkheden tot het genieten van de vele mooie formaties tijdens de diverse wandelmogelijkheden aldaar. En ook dit is GRATIS. De onverharde weg wordt goed onderhouden en is dus met elk soort vervoer te doen.

Red Canyon

En als je al hier in de buurt bent neem dan nog de tijd om naar Kodakchrome Basin te gaan. Eveneens een mooi park, kleiner, anders maar zeer de moeite waard.

Of rij vanaf Kodakchrome de onverharde weg richting Page voor de Gosvenor Arch. Als je deze weg vervolgt kom je langs vele mooie kleurrijke bergen en ook nog langs de Cottonwood Canyon eerdat je op de 89 uitkomt tussen Page en Kanab. De Cottonwood Canyon .Road zoals deze onverharde weg heet is bij normale weersomstandigheden met elk soort vervoer begaanbaar.

Beschik je echter over een auto met AWD of 4WD dan ben je een van de gelukkige die de mogelijkheid heeft om naar de schitterende Willis Creek en de daarbij gelegen Bull Valley Gorge te gaan. 2 slot canyons waarvan 1 waar een beekje doorheen kabbelt. Zie de foto’s hieronder.

Zo zie je dat je hier een dag of 5 kunt omkrijgen omringt door schitterende natuur.

Bryce Canyon

Overnachten kan nabij Bryce Canyon, Tropic of Cannonville. Ga je in de maanden juli en augustus dan moet je reserveren, voor of na die maanden kan je de gok nemen om op de bonnefooi te gaan zoals wij dat altijd gedaan hebben. Met succes overigens.

Er zijn nog meer mogelijkheden vanaf hier. Daarvoor verwijs ik je graag naar www.west-amerika.jouwweb.nl

of http://www.amerikas-best.jouwweb.nl voor meer info.