St. George Uhah USA

12 april 2019 - St. George, Verenigde Staten

St. George is een grote stad in Utah met een enorme keuze aan motels en restaurants en is bovendien zo gelegen dat er vele mooie bestemmingen niet ver uit de buurt zijn. We zijn al vaker in deze stad geweest maar nu langer dan normaal. Dat heeft er mee te maken dat de prijzen in Hurricane (waar we normaal gesproken overnachten als we weer eens naar Zion gaan) voor de motels enorm duur geworden zijn. En omdat het slechts 17 mile (enkel) langer rijden is haal je het verschil in prijzen er eenvoudig uit ook al heb je wat meer brandstof nodig. Maar de benzineprijzen zijn dermate laag dat het je slechts 4 of 5 dollar kost om heen en weer te rijden. Alleen heb je wat meer tijd nodig om op en af te gaan maar dat kost niets. Dus wat let je om deze optie te nemen. Niets dus want zoals al aangegeven is de keuze in eten hier enorm in tegenstelling tot Hurricane of een motel nog dichter bij Zion.

Kanaraville slot en fall

We gaan weer eens naar Zion, nu om de onbekende paden op te gaan zoeken en om eindelijk eens de Zion Narrows te lopen. Dit laatste is helaas weer niet het geval want de waterstand is dermate hoog dat het risico op vallen of anderzijds ongeluk aanwezig is. Ben je voornemens om deze prachtige tocht door de rivier te maken informeer dan eerst bij het visitor center of het mogelijk is. Wij zijn steeds in het voor- of najaar geweest en de waterstanden waren altijd te hoog. Ga je in juli of augustus dan lijkt het me geen probleem. Het hangt allemaal samen met regenval in de loop van het jaar of smeltend sneeuw in het voorjaar. Dit jaar was de waterstand overigens overal hoog, ook in Page waar we 2 jaar geleden de Paria river, die toen droog stond, gewandeld hebben. Een prachtige tocht trouwens. Kijk maar eens op www.west-amerika.jouwweb.nl of hieronder bij de foto's. Of bekijk mijn blog hierover op 2lot.blogger.com

Voor onze ervaringen in Zion verwijs ik je eveneens naar bovengenoemde sites of blogs of kijk hier op reislogger waar ik een blog over Zion heb.

In dit blog wil ik meer ingaan op de andere mogelijkheden met St. George als uitvalbasis.

Water CanyonDe mogelijkheden zijn legio zoals je hieronder kunt vernemen. Het hangt er maar vanaf wat je mooi vind maar ook wel soort auto je hebt. Voor diverse bestemmingen die je te beschikken over AWD of 4WD. Dit niet omdat het allemaal zeer moeilijk is maar er zijn soms stukken bij dat je gewoon 4 wiel aandrijving nodig hebt en dat zeker als er lange tijd geen regen gevallen is en de zandpaden nog zanderiger zijn.

Wil je weten welke auto je nodig hebt voor onderstaande bezienswaardigheden ga dan naar http://www.west-amerika.jouwweb.nl daar zie je alles wat je moet weten voor een trip naar de diverse bestemmingen.

En dan nu eindelijk de bestemmingen:

Subway, nabij Zion, hiervoor dient vooraf een permit (vergunning) aangevraagd te worden.

Yant flat, kleurrijke vreemd gevormde rotsen. Alleen AWD.

Water Canyon, klein stukje zand, eventueel dat stukje te voet doen als rijden met normaal vervoer niet te doen is. De Canyon zelf is niet groot, de schoonheid ligt veel verder en veel hoger. Na een lange niet geheel ongevaarlijke steile klim kom je in een bijzonder mooi gebied. Zonder GPS of compas kan je hierboven niet.

Buckskin Hollow, een kleurrijk gebied.

Kanara Creek and falls. Door het water tegen de watervallen omhoog. Een mooie ervaring.

Lower Sand Cove. Het uiteindelijke doel is The Vortex, een door de wervelwinden uitgesleten berg.

Pentagon aka Babylon Arch.

Pioneer park ligt nog in de stad, althans aan de rand van de stad.

Toqueville falls. Alleen AWD

Red cliff Recreation Area.

Snow Canyon

Voor meer info voor alle bestemmingen ga je naar www.west-amerika.jouwweb.nl waar je de benodigde tijd en benodigd vervoer vind je of kijk op  www.amerikas-best.jouwweb.nl voor diverse wandelingen met routebeschrijvingen en bijbehorende foto’s.

Ook voor info M.b.t. de zogenaamde permit en hoe je het beste jezelf kunt voorbereiden zie je op die sites. Of stel je krijgt geen Visum omdat je het formulier verkeerd ingevuld hebt. En nog veel meer dat je weten moet zie je daar.

Houd mijn blog in de gaten, op termijn krijg je nog info over de mogelijkheden vanuit Moab, Page, Kanab  en Hanksville.

buckskin Gulch

Van reisblog naar fotoboek