Zion NP en wijde omgeving

25 maart 2019 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Het Zion National Park is een van het drukst bezochte parken van USA. Vooral tijdens de weekends en holidays is het razend druk. Druk in de vorm van parkeren want in het park valt het bijna niet op omdat het zo groot is. Vandaar dat er tegenwoordig al 5 Mile voor de ingang geparkeerd kan worden en de shuttle je aldaar komt ophalen. Tot zover dit probleem. Dan nu het park, althans in dit geval de onbekende bestemmingen in en buiten de parkgrenzen. Uiteraard staat het je vrij om met de shuttle alle stops te nemen en te gaan wandelen naar de vele mooie bestemmingen. Maar denk niet dat je dat op 1 dag kan doen. Ja het kan wel maar dat gaat dan op zijn Japans n.l. uitstappen, foto maken door het oog van de camera, instappen en verder. Maar dan mis je heel veel mooie natuur. Maar goed de keuze is aan jou. Wij hebben binnen de parkgrenzen 4 dagen nodig gehad om zoveel mogelijk te zien en daarbij is dan ook b.v. de klim naar Angels Landing geweest. Alleen hiervoor heb je al bijna 1 dag nodig. Daarnaast hebben we binnen de landsgrenzen korte maar mooie tochtjes gemaakt naar Jolley Gulch, Many Pools, Clear Creek Canyon en het watervalletje van de Pine Creek. Als je deze, niet op de folder staande die je bij de ingang krijgt, bezienswaardigheden gaat bekijken zie je bovendien de mooiste natuur die niet iedereeen ziet.

Hoodoo City

Ook buiten de parkgrenzen is een en ander te ontdekken zoals Hoodoo City en Dutch Slot welke via de panoramaweg genaamd Kolob Terrace Road te bereiken zijn. Of naar GHOSTTOWN Grafton, of misschien naar de Cracks?

Zion

Voor de overnachtingen kun je het beste naar Hurricane gaan want de motels direct bij het park zijn zeer duur. In Hurricane zijn de prijzen helaas inmiddels ook alweer flink duurder geworden waardoor wij uitgeweken zijn naar St. George. Het is wel langer rijden maar de kosten zijn zeer aanzienlijk lager. De motels daar zijn heel goed betaalbaar vanaf 50 dollar met ontbijt (2018) En de kosten voor de benzine zijn te verwaarlozen gezien de belachelijk lager prijs ervan. Bovendien bied St. George een heel scala aan motels en restaurants aan die in Hurricane beduidend minder zijn.

En als je kiest om vanaf St. George Zion en omgeving te bezoeken dan heb ik nog enkele tips voor je: Toquerville falls (hebt dan wel AWD nodig) of Pioneer Park. En nog meer.

Voor alle informatie verwijs ik je graag naar www.amerikas-best of naar

www.west-amerika.jouwweb.nl

Toquerville

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade