Arizona, the cactus state

4 mei 2019 - Arizona, Verenigde Staten

In een van mijn vorige blogs heb je al kennis kunnen maken met een klein deel van deze staat, te weten het plaatsje Page waarvanuit je vele mooie bestemmingen bereikt.

Rotsformatie

Nu wil je kennis laten maken met andere bestemmingen in de staat Arizona.

Diverse bestemmingen liggen verspreid door de staat zodat je ze op een of andere manier aan elkaar kunt knopen.

Paria River

Crack in the wall, een slot canyon niet ver van Lake Havasu City.

Petrified forest, prachtig park met veel mooi versteend hout en schitterende BADLANDS. Dit is nabij Holbrook.

Little Painted desert langs de Highway 87 vanaf Winslow

Barshee canyon met leuke rotsformaties

En natuurlijk Grand Canyon en Canyon de Chelly.

Walnut Canyon Cliff Dwelling

Vanuit Flagstaff kan je voordat je naar de Grand Canyon gaat een stop van 2 uur maken bij Red Mountain. Of ga de andere kant op naar de Walnut Canyon met o.a. cliff dwellers.

Tuba City is de uitvalbasis voor tochten naar de Blue Canyon en Pilar of Hercules. AWD. Of ga daar naar Coolmine Canyon, Navajo Stand Rock of de White Mesa Arch. Allemaal AWD.

Blue Canyon

Een geliefde plaats vanwege de vele wandelmogelijkheden tussen de Rode Rotsen is Sedona.

Een van de duurdere stadjes waar reserveren ook in voorbij najaar bijna een must is.

De bestemmingen hier zijn onder andere:

Bell Rock, Cathedral Rock, Montezoma Castle, Devils Bridge en Oak Creek.

Voor nadere info over boven genoemde bestemmingen verwijs ik naar www.amerikas-best.jouwweb.nl of www.west-amerika.jouwweb.nl

Daar alles hierover maar ook hoe je je moet voor bereiden voor een reis naar en door USA

Mijn volgend blog zal over de bestemmingen in California gaan. Tot dan.