Colorado, Rocky Mountains State

21 mei 2019 - Colorado, Verenigde Staten

De staat Colorado is het meest bekend van de Rocky Mountains die doorlopen naar Canada. In de vorige eeuw hebben we de Rockys helemaal gevolgd met vele mooie bergen, veelal met sneeuw, Gletsjers en vele beren met cubs. Helemaal geweldig. Alleen voor dit gebied kan je al 3 of 4 weken inplannen.

Mesa Verde

Maar deze staat bied ook Cliff Dwellings, Canyons, mogelijkheden tot skieen, Hoodoos en veel meer.

Diverse bestemmingen zijn gelegen rond Grand Junction, een enorme stad met alles erop en eraan. Maar het meeste ligt verspreid over de gehele staat waardoor het goed combineren met de buurstaten een hele klus is maar bij een goede planning toch te verwezenlijken.

Om deze staat te ontdekken is Denver de aanvlieghaven.

Garden of the Gods

En dit zijn dan de bestemmingen:

Mesa Verde, met o.a. Balcony house, Cliff Palace, Sun Temple en Square Tower House. Verder zijn er diverse mooie wandelroutes waardoor je minimaal 2 dagen nodig hebt om het allemaal te bekijken.

Great Sandunes nabij Alamosa, hier moet je de Rio Grande oversteken en de duinen die tot 200 meter hoog zijn beklimmen. Zwaar is het en als het waait wordt je gezandstraald.

Garden of the Gods, Mooie formaties nabij Colorado Springs

Manitoe Cliff Dwelling, niet zo groot maar mooi en goed te combineren met Garden of the Gods.

Royal Gorge waar je met het treintje overheen kan rijden. De Rio Grande steek je dan over. Nabij Canon City

Durango en Silverton, 2 oude mijnstadjes waar tussen ook nog de mogelijkheid is om dit per trein af te leggen.

Garden of the Gods

South Scale Ridge, hoodoos

Ratlesnake Canyon via Colorado NM, kan alleen met 4WD

Colorado National Monument

Black Gunnison Canyon met de north and south rim.

Fantasy Canyon, zeer merkwaardige figuren in zandsteen. Goed te combineren als je een bezoek aan Great Basin Park brengt

Dinosauer Nat. Park

Painted Mines, kleurrijke zandsteen Hoodoos

Painted Mines

Voor meer info over al deze bestemmingen verwijs ik je graag naar www.amerikas-best.jouwweb.nl of www.west-amerika.jouwweb.nl

Op die site ook alles wat je weten moet voordat je naar USA gaat en veel bestemmingen in de andere zuidwest staten te weten Arizona, California, New Mexico, Utah en Nevada.

Andere bestemmingen die nog op onze to do list staan zijn:

Cave of Winds, Devils Thump, Canyon of the Ancients, Spring Creek Canyon, Seven Falls, Box Canyon en Wheeler Geologic Area.