Slot Canyon

1 maart 2019 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Wat is een slot canyon? Dit is een smal tot zeer smalle kloof die ontstaat doordat het stromende water (kan een rivier maar ook een stroom door regen zijn) zich een weg baant door het materiaal. Dit materiaal is of zandsteen of klei of een steensoort zelfs wel eens graniet. Al gelang naar het soort materiaal vormt zich een kloof. De Slot Canyon kan zo smal zijn dat je er dwars doorheen moet. De lengte van de kloof en de hoogte van de wanden varieren. Zo zijn deze bijzondere kloven zeer verschillend in lengte en vormen. Helaas moet je er vaak over onverharde rijden om er te geraken. Gelukkig zijn er ook een aantal die eenvoudiger bereikbaar zijn zoals Antelope Canyon maar daar moet je dan weer veel entreegeld voor betalen.

Waar vind je deze canyons? hoe kom ik er? hoeveel tijd heb ik nodig?

Pastel Canyon

Op al deze vragen een antwoord op http://www.west-amerika.jouwweb.nl

Verder heb ik diverse blogs over de verschillende soorten natuur, klik op de item waarover je meer wilt weten.

Hoodoo,   Slot Canyon,   Needle/Spire,   Badlands,   Arch,   Kleurrijke gebieden   en Cliff Dwelling

Ook onderstaande links geven je meer inzicht in de onbegrensde mogelijkheden in het zuid westen van USA

Bekijk alvast de onderstaande foto's (laatste foto, klik erop en alle foto's zijn te bekijken met erop de naam en locatie)  om een idee te krijgen wat er zoal allemaal te doen en zien is in het zuid westen van USA.

Wave Nautilus