Moab en omgeving

23 april 2019 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Moab, aardig klein stadje met voldoende motels en restaurants, is een ideale uitvalbasis voor veel bekende en onbekende bestemmingen in Utah, USA.

devils golfball

De meeste van jullie zullen hier heen gaan om Arches NP en de beide Canyonslands NP te gaan verkennen. En ja dat moet je zeker doen, maar neem hier dan ook de tijd voor.

Als je naar Canyonsland gaat en hebt de beschikking over een 4WD dan kan je nog naar de Gimini Bridges hobbelen, want dat is het helaas. Maar wel leuk om te gaan zien.

Arches NP

Arches B.v. daar heb je 3 A 4 dagen nodig om alles te zien en ook voor Canyonsland moet je eenzelfde hoeveelheid dagen uittrekken. Ga niet erheen zoals de Japanners doen, n.l. uitstappen, foto maken en weer verder gaan. Nee je bent nu zo ver gereden dat je ruim de tijd ervoor moet nemen. En die andere parken dan hoor ik je denken. Wat let je om er volgend jaar of een andere keer weer heen te gaan. Wij deden het maar liefst 14 keer en we hebben nog niet alles gezien in de zuid westelijke staten. En doe mij en jezelf een plezier, ga niet met een reisgezelschap. Uiteraard ben je wellicht bang dat je verdwaalt of het niet vinden kunt maar geloof me, in dit land van ongekende mogelijkheden kom je altijd wel weer op de goede plek. Ja heb je geen of slecht oriëntatievermogen of onzeker dan is een reisgezelschap uiteraard de oplossing. Ik kan je helpen met het boeken van vluchten, de auto en motels. Of ga naar http://www.west-amerika.jouwweb.nl daar vind je alles wat je moet weten voor een trip naar de States. Daar ook per stad of dorp de mogelijkheden, de uitleg wat wat is en nog veel meer.

Arches NP

Maar goed, je bent in Moab en bent naar genoemde parken geweest maar er is nog meer, veel meer te doen hier. Voor de meeste bestemmingen kan je met elk vervoer vooruit. Enkele bezienswaardigheden moeten helaas met een AWD of 4WD.

Wilson Arch

Bowtie & Corona arch

Wilson Arch

Picture frame & Alcove Arch, met AWD

Secret Spire 1&2, met AWD

Tusher Tunnel met AWD

Barlett Wash met AWD

Dead horse Point. Mocht je de Potash road gaan volgen (zie hieronder) dan kan je dit overslaan omdat je dit al ziet tijdens de tocht over de hier genoemde weg.

Potash Road, het laatste deel met AWD. Bezienswaardigheden zijn hier een paar Arches, enkele schilderingen en tekeningen uit de Indianentijden, voetafdruk van een Dino en mooie rotsformaties. Dan met AWD naar Devils golfball, Dead horse Point en naar Canyonsland.

Kane road, net als Potash deel met AWD. En ook hier gelijksoortige bezienswaardigheden.

Mill Canyon

Elvis Hammer aka Olympic Torch

Senic route 128 met Fischer Towers, Onion Creek en een enorme Arch.

Klondike buffs met 4WD

En vergeet niet om de Fiery in Arches te doen.

Voor meer informatie, zoals hoe ver is het? Hoeveel tijd heb ik nodig? Is er wat te combineren? Enz, ga dan naar http://www.west-amerika.jouwweb.nl

Voor wandelroutes ga je naar www.amerikas-best.jouwweb.nl of bekijk de foto’s hieronder om enig indruk te krijgen wat je zoal in het zuid westen van USA verwachten kunt.

Mijn andere site over USA bevat nog meer nodige informatie voor een reis daar naar toe: http://www.west-amerika.jouwweb.nl

Het volgende blog gaat over de vele bestemmingen vanuit Escalante. Tot dan.

Secret Spire 2